Електронне обличчя музею

24.09.2018

В цій низці статей ви зможете спостерігати наскільки ефективним є сайт для популяризації музею.


Сайт музею. Для чого він потрібен?

В сучасному світі інтернет посідає важливе місце в житті кожного. Люди різного віку використовують електронний інформаційний простір для задоволення своїх потреб: для пошуку житла, засобів масового використання та багато іншого. Також він є джерелом інформації на різні тематики. Інтеренет є безцінним путівником кожному, хто бажає знайти потрібну інформацію, не покидаючи своє місце знаходження.

Невід'ємним помічником інтеренет є для туриста, особливо для того, хто планує поїздки за кордон. Плануючи свою поїздку він продумає все до деталей, тому важливу роль відіграє інформація, яку подає та чи інша установа чи заклад. За допомогою сайтів можна дистанційно ознайомитись з установою та обрати місця які людина хоче відвідати. Тому сайт, зокрема в музеях, відіграє важливу роль в формуванні першого враження майбутнього відвідувача. Сайт та його наповнюваність дає можливість людині теоретично ознайомитись з закладом та дізнатись про різні його можливості, які установа може йому надати. Він слугує своєрідною "обкладинкою", по якій турист оцінює, що його може очікувати.

Сайт є одним з важливих складових в розробці концепції по популяризації музею в інтернеті. В наступних статтях ми будемо досліджувати наскільки ефективно музеї по всьому світу використовують можливість поширити інформацію про установу серед користувачів інтернету. 

The Metropolitan Museum of Art (Нью-Йорк, США)

В цій статті темою нашого обговорення буде сайт одного з найбільш відомих та відвідуваних музеїв - Музей мистецтв Метрополітен. У музеї представлені пам'ятки образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва Стародавніх Єгипту, Греції та Риму, країн Західної Європи (Італії, Франції, Фландрії, Голландії, Англії, Німеччини та ін.), Близького і Далекого Сходу. У 1924 відкрито відділ американського мистецтва. Тому одною з головних задач музею в оформленні сайту є яскраве оформлення, яке буде вигідно підкреслювати експозиції, які насичені різноманітними експонатами.

Сайт оформлений дуже лаконічно. Логотип сайту  простий, та водночас легко запам'ятовуваний. В ньому використали скорочену назв самого музею (MET). Фон для статей білий, щоб не відволікати увагу відвідувача від інформації. В той же час заголовок сайту є яскраво рожевим, що однозначно притягує до нього увагу та до інформації розміщеної на ньому. Також головні новини сайту, що знаходяться під заголовком, звертають на себе увагу своєю яскравістю, що допомагає виділити їх на білому фоні. Вони оформлені слайдами, які рухаються автоматично, але в той же час можна зупинитися на тому, який вас найбільше цікавить. До того ж, слайди підв'язані до активного посилання на статтю, яку вони демонструють.

На сайті наявна зручна навігація по розділам, в яких можна переглянути експозицію(можна побачити які експозиції були, є і будуть); події (можна дізнатися які події проводить саме зараз музей, а також вибрати конкретну дату та подивитися ,що може запропонувати музей); також, є окрема сторінка, яка поділена на декілька розділів, де кожен може вибрати з якою метою, та якою компанією збирається відвідати музей. Там  присутня інформація про музей для сім'ї та дітей, підлітків та дорослих, а також для студентів та науковців. Також можна ознайомитись з інформацією про волонтерство та зробити пожертву. Музей надає можливість придбати квиток на сайті, а також залучитись через e-mail до розповсюдження новин музею.

Співробітники музею ведуть на сайті блог, де поширюють цікаві статті, і до того ж висвітлюється додаткова інформація про проекти Метрополітену. В завершення сайт подає інформацію про своє місце знаходження, посилання на соціальні мережі, і окремо на відео та пресу, в якій є згадки про музей. Також на сайті присутній пошуковий рядок, для більш зручного пошуку потрібної вам інформації. І до того відвідувач має можливість переглянути, що музей пропонує в своєму магазині.

MUSEO FRIDA KAHLO 

Тут буде підлягати розгляду сайт будинку-музею, який присвячений Фріді Кало. Будинок в центрі Койоакана на вулиці Лондрес належав родині Кало з 1904 року. Тут Фріда Кало народилася 6 липня 1907 і померла 13 липня 1954 року. Тут же знаходиться її прах в урні в формі жаби і посмертна маска художниці, що лежить на її ліжку. З 1955 року будинок був перетворений в музей.

Сайт цього музею оформлений просто та примітивно. Головна сторінка не рухлива, крім трьох картинок зверху, які в режимі слайдшоу змінюють один одного. Слайди оформленні незграбно. Вони не мають одної концепції і дисонують між собою. Особливо, виділяється перший слайд, який є наляпуванням різної інформації на сірому фоні, що різко контрастують з іншими двома зображеннями, які представлені в зеленому кольорі: її картина та зображення самої художниці.

Сайт можна переглянути двома мовами: англійською та іспанською. Але присутні недоліки в поданні інформації англійською: деяка інформація не перекладена і подається іспанської. В логотипі присутня назва музею з додаванням візерунку, який присутній також в оформленні головної сторінки.

Відвідувач має можливість переглянути інформацію двома шляхами: переходити по розділам, або зайти на карту сайту. На сайті присутні такі розділи: Фріда Кало (де є біографія художниці, її особисті фотографії та її родичів, її рецепти, цитати та роботи та статті в яких є згадка про неї); Музей ( де можна почитати історію музею та організувати свій візит); в розділах Колекції та Виставки можна переглянути фотографії зовнішнього вигляду та внутрішнього наповнення, а також влаштувати собі віртуальну екскурсію; окремо в розділи виділено які послуги додатково надає музей та спонсори музею. Музей надає свої контакти, де можливо написати на окрему почту в залежності від вашої потреби. І до того ж є пошуковий рядок, для більш зручного користування сайтом. 

Додаткова інформація

PinchukArtCentre

Наразі для перегляду відвідувачу доступна стара і нова версія сайту. Сайт музей створили ще в 2006, і тільки в 2018 році вони зайнялись модернізацією сайту, для чого була створена нова платформа, яка має в посиланні додаткове слово new.

На старій версії присутня клікабельна панель на нову. І навпаки. В старій версії перехід на нову розмістили зверху для більш зручного переходу. В новій же інформація розміщена в кінці. Наприклад, якщо ви по закінченню перегляду нового сайту дізналися не все що хотіли, то маєте змогу переглянути стару версію, де на даний момент знаходиться більше інформації. 

Порівняння двох версій  за кількома критеріями
Порівняння двох версій за кількома критеріями

В першу чергу стара версія має беззаперечну перевагу перед новою в  наповнюваності інформації та розміщенні її на сайті. Та для теперішнього користувача нова версія сайту може бути звичною і не викликати труднощів у використанні. Також нова  версія має оновлений, більш сучасний дизайн, який привертає більше уваги та для сучасного користувача є найбільш цікавим. 

На сайті 2018 року майже кожне посилання (на соціальні мережі, переходи між розділами, або на актуальні виставки) супроводжується зображеннями. Новий сайт побудували так, що відвідувач завжди буде в курсі подій які відбуваються в музеї і ніколи не пропустить актуальні.

Беззаперечно версія 2018 року виступає більш атрактивною, ніж стара. Обидві версії можна переглянути трьома мовами: українською, російською та англійською.

Музей на обох версіях надає інформацію про своє місце знаходження, соціальні мережі та новини в яких висвітлюється про музей. Додатково він надає такі послуги: можна крім музею відвідати кав'ярню, книгарню та бібліотеку. На новій версії сайту написано режим роботи цих закладів, та як їх можна відвідати. Також ти можеш підписатися через е-mail на новини музею.


Вплив сайту на популяризацію музею

Впродовж трьох статей ми переглянули сайти різних музеїв: з США (The Metropolitan Museum of Art, Нью-Йорк), з Мексики (MUSEO FRIDA KAHLO) та України (PinchukArtCentre, Київ). Різні країни, але оформлення було схожим за деякими критеріями: подача інформації про місце знаходження та наявність зв'язку з музеєм через електронну пошту.

Але тільки американський музей дає можливість відвідувачу купити квиток в режимі онлайн. Суттєвою помилкою українського музею було те, що він не представив на сайті пошукового рядку, який би міг спростити перегляд для майбутнього відвідувача установи.

На шкалі можна побачити як сайт впливає на популярність установи. Також за допомогою шкали можна оцінити наскільки успішно музеї популяризують установу в інтернеті за допомогою сайтів, як наповнюваність сайту та його складові (розділи,пошуковий рядок, посилання та інше) впливають на популярність музею. 

Адже за допомогою такого ресурсу наразі більше нових відвідувачів залучається до пізнання музейного зібрання. Тому що молодь все меньше дивиться телебачення, а шукає в інтернеті що їй більше до вподоби, і першочергова задача музею - освоїти та ефективно використовувати сучасні технології. І тільки тоді музей буде успішним і популярним.

© 2018 Культурна організація | Всі права захищені.
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати